Manifest

Beauty*Star er det italienske selskapet som designer og produserer frisørsalong møbler, og møter dagens moderne krav når det gjelder stil, komfort og estetikk uten å gå på kompromiss med funksjonalitet eller rimelighet.

Metode

Selskapets FoU-avdeling jobber utrettelig for å utvikle innovative løsninger som forbedrer den funksjonelle ytelsen til produktene samtidig som de reduserer miljøpåvirkningen og opprettholder rimeligheten.
Stil Avdelingen fokuserer på å skape møbler som symboliserer verdiene av italiensk laget design, og leverer funksjonaliteten og stilen som alltid har vært synonymt med merket.

HISTORIE

AAM (“Artigiani-Associati-Maletti”) ble født på 70-tallet fra en idé fra Guerrino Maletti, med sikte på å skape eksklusive linjer med møbler for frisører til rimelige priser, og senere spesialisert seg på produksjon av vaske- og infrarøde lamper.

I 1998, etter sammenslåingen av AAM og det historiske Gemelli Gualtieri kjøpt opp av konsernet, ble det nye merket Beauty*Star avslørt på Cosmoprof i Bologna, og okkuperte utstillingsplassen i Hall-33, den mest kjente for salongmøblering.

På 2000-tallet, takket være samarbeidet med internasjonale designere, ble viktige kolleksjoner født som GOLDART-design av Christophe Pillet, med en elegant essensiell stil, SPECCHI COLLECTION av Claudio Silvestrin, preget av slyngede linjer og lysende materialer der hvit dominerer, JAMES-kolleksjon av Angelo Dall’Aglio og kolleksjonene CUBE, MODO og DSPLAY av Massimo Magrini, som uttrykker en innredningsstil med høy effekt.

Selskapet har alltid vært på jakt etter innovasjoner og nye tekniske, produktive og kommersielle løsninger, som har gjort det mulig for det å lage tilbehør og innredningsprodukter for frisører i Italia med et utmerket forhold mellom kvalitet og pris.

Etter å ha kjøpt en del av aksjepostene i Belvedere, ble “New York New York”-kolleksjonen født i 2019 med sikte på å blande attraktivt design med et utvalg materialer med lav miljøpåvirkning. En visjon som foregriper de nye strømningene inspirert av New Yorks glamourstil og fullt ut respekterer de moderne kriteriene for bærekraft.

Suksessen til New York New York-kolleksjonen har oppmuntret selskapet til å omfavne en stadig mer grønn og bærekraftig filosofi. En naturlig utvikling gjenspeiles i investeringer i nye miljøvennlige materialer og i en konstant inspirasjon fra naturen.